عرب وعالم / الكويت / بوابة المصريين في الكويت

عرفت صاحبي من الجزمة بتاعته.. ناجٍ من حادث أتوبيس الجلالة يكشف تفاصيل مأساوية

  • 1/5
  • 2/5
  • 3/5
  • 4/5
  • 5/5

كشف مروان أحمد حسان، ابن القرنة بمحافظة الأقصر، والطالب في الصف الثالث بكلية طب الأسنان في جامعة الجلالة، وأحد الطلبة الناجين من حادث أتوبيس الجلالة، تفاصيل جديدة بالواقعة.

عرفت صاحبي من الجزمة بتاعته

وقال طالب جامعة الجلالة في تصريح لـ القاهرة 24: صاحبي اللي معايا في الأوضة، وأعيش معه منذ سنتين مات بجواري في حادث الأتوبيس ولم أستطع أن أنقذه، الأمر كان في غاية الصعوبة.وأضاف: أصبت جراء الحادث بكدمات في قدمى، وتحاملت على نفسي ومشيت عليها بحثا عن صاحبي محمد شعيب، والذي كان بجواري، حيث لم أجده.

d176ad8269.jpg

خروج مروان من المستشفى
وواصل: للأسف لم أتعرف على وجه صاحبي المشهد كان صعب.. عرفته من الجزمة اللي كان لابسها.

1a36213b40.jpg

مروان ابن الأقصر والناجي من حادث اتوبيس الجلالة
وتابع: أول لما عرفت إن ده صاحبي اللي عايش معايا في نفس الأوضة من سنتين، جاتلي صدمة عصبية وفقدت النطق، وبعدها أغمى عليا، وأصبت بحالة تشنجات وتم نقلي إلى مستشفي السويس.وأوضح مروان: أكبر دليل إن السائق كان ماشي بسرعة، إن الأتوبيس انقلب 3 مرات عشان يقف، ومفيش حد وقفه غير الرصيف، ومش هنسامح أبدا في دم أصحابنا.

الناجي من حادث جامعة الجلالة: عاوز أطمن أهل بلدي عليا

واختتم مروان: أنا كل اللي طالبه دلوقتي تطمنوا أهلي، إني خرجت من المستشفى وبقيت كويس، لأن لسه مرجعتش الأقصر، وناس كتير بتبعتلى رسائل حابة تطمن كل الناس قلقانة، وحابب أطمنهم الحمد لله أنا بخير.

الأكثر قراءة

Leave a Comment

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة بوابة المصريين في الكويت ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من بوابة المصريين في الكويت ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

قد تقرأ أيضا